Viel Spaß in Österreich

18 juli 2013 - Spital am Pyhrn, Oostenrijk

Een heel goede autorit gehad, met geregeld eens een tussenstop om te 'frigoboxtoeristen' , te tanken en om onze wegvignetten voor Oostenrijk en Slovenië aan te schaffen.

Vertrokken in Ieper onder een mooie opgaande zon, en deze avond aangekomen in Spital/Phyrn tussen de kletterende regendruppels. Leve de bergen!

Gelukkig konden we ons meteen opwarmen aan de gastvrijheid van Pirre en zn gezin, die in hun Stubbe een warme soep en toast van het huis aanboden. Een echt familieboerderijtje hier, waarin iedereen zn plaatsje vindt.. de dochters in de keuken, de vrouw ontfermt zich over de gastenverblijven en boer Pirre achter de toog en tussen zn beesten,... allemaal heel gemütlich en met de nodige lederhösen! :)

De bui was gaan liggen, en we konden het domein gaan verkennen. Wij verblijven hier vannacht dan ook in een Holzfass.. op enkele meters van het boerhof. Een paadje langs de schaapjes bracht ons naar ons 'tonneke', waar juist plaats genoeg is voor een bedje, maar meer hebben we niet nodig! We nemen nog een saunabeurt   in de berghut en vallen als een blok in slaap om te dromen over Heidi In Tirol.

Jodaliiitiiieeee :)