NP KRKA

26 juli 2013 - Skradin, Kroatië

Een uurtje rijden van Zadar, kwamen we aan in Skradin, hier vertrekt de boot naar de watervallen van het NP. Erg moeilijk om parking te vinden, overal staan 'parkeerlokkers' om je op betaalparking te krijgen, maar wij reden iets verder om dan te voet naar de kade te gaan. Het was alweer puffen, op het bootje vonden we toch wat afkoeling. Eenmaal aangekomen aan de watervallen, waanden we ons even aan de blaarmeersen. De ligweide lag vol met mensen, die een duikje genomen hadden in de watervallen. We lieten de zonnekloppers links liggen, en maakten een wandeling in het park, rond de waterval heen. Terug heel wat specatulaire zichten!

Terug beneden van onze wandeling, toch ook wat verfrissing gezocht in het water! De ene waagde zich al verder dan de ander!

We kozen ervoor om de terugweg niet met de boot te nemen, maar wel langs het voetpad. Een aangenaam wandelingetje, die eindigde met nog een plons.. namelijk die van een brug! Julie bleef met de voetjes op de grond, om het nodige te filmen!

Nu zijn we terug in de stad, Skradin, we logeren terug bij een vrouwtje die kamers verhuurd. Na de oorlog, in 1995 was dit stadje met haventje volledig vernield. Je ziet dat sommige huizen nog terug in opbouw zijn.  Het is hier verkeersvrij, dus deze avond wordt het nog gezellig kuieren!

1. Fie en buske:
    29 juli 2013
    de marginale blaarmeersen vergelijken met Kroatië is toch wel straf ;) Kzit hier op mijn plakkerig bureautje ook te dromen van watervallen en zonnekloppen :) Merci voor de leuke foto's, het ziet er echt een supermooi land uit xxxx
  2. Paul Pieters:
    7 augustus 2013
    bedankt voor de interessante reisverhalen en de vele juweeltjes van foto's! Beetje jammer dat het 'plots' stopte...maar wel begrijpelijk. Tot de volgende ;-)